Для багатьох українців відпочинок у Криму в 2013 році став не по кишені

відпочинок у Криму Про уроки, які треба винести Криму за підсумками літнього туристичного сезону-2013, розмірковує Олена Лебедєва, керуючий курортного комплексу «Аквамарин»

Попереду для Криму залишився тільки оксамитовий сезон, а тому саме час підбити підсумки курортного сезону 2013 року. Оцінити його можна за двома показниками: кількістю туристів, що відвідали півострів, і доходами. Думки експертів з цього приводу різняться. На мій погляд, 2013 рік для Криму був не менш успішним, ніж попередній 2012 рік. Можна відзначити як позитивні моменти, так і недоліки, з яких потрібно винести уроки.

Більшість представників курортного бізнесу сходяться на тому, що в 2013 році літній сезон розпочався раніше. Вже в січні і наступні кілька місяців кількість туристів у Криму зросла на 16 % (порівняно з 2012 роком). А в травні півострів відвідало на третину більше відпочиваючих у порівнянні з попереднім роком.

Що ж до літніх показників, то тут немає єдиної думки. Одні кажуть, що вже у липні кількість туристів зросла на 4,1 % порівняно з 2012 роком. Інші вважають, що навпаки, кількість гостей зменшилося на 0,5 % в червні і 2,9 % у липні.

Читайте також: Воспоминания про отдых в Крыму

При цьому ціни в курортних містах Криму залишилися практично на рівні попереднього року, якщо не вважати житло, вартість на яке піднялася на 5-10 %. Песимістично налаштовані учасники ринку говорять, що купівельна спроможність відпочиваючих стала нижчою. Для деяких відпочинок на півострові став не по кишені.

Що ж стосується доходів, то згідно найоптимістичнішим оцінкам вони виросли не більше ніж на 2%. Офіційні дані Міністерства туризму говорять про те, що сума податків, що надійшли до бюджету за сезон — 2013 у Криму, збільшилася на 50 млн грн.

Для великих готелів і готельних комплексів літо 2013 роки пройшло успішно. Вони мають добре розроблені сайти, зручні служби бронювання і широкий спектр послуг. Тому та невелика частка заможних туристів, що відвідали Крим, знайшла «свої» готелі високого класу. В цей же час, у готелів середнього класу були проблеми із заповнюваністю. Головна причина — завищена вартість проживання і не завжди адекватний рівень комфорту за запропоновану вартість. Тому деякі туристи віддали перевагу відпочивати в наметах на березі моря або ж у приватному секторі, де низькі ціни окупали відсутність комфорту.

Щоб уникнути подібної ситуації на наступний рік, багатьом базам відпочинку, санаторіям, пансіонатам слід змінити політику. На їх відвідуваності і кількості отриманого прибутку позитивно позначаться такі заходи: зниження цін у розпал сезону (червень-липень), продаж місць по не фіксованому графіку і можливість одномісного розміщення відпочиваючих у двомісних номерах під час «мертвого» сезону.

Звичайно, 2013 роки рік не обійшовся без плюсів для півострова. Приміром, цього року відкрилося 11 нових готелів — в Євпаторії, Ялті і Судаку. Представники курортного бізнесу, які виходять на ринок, вже розуміють, що відпочивальники розраховують на гідний рівень сервісу. Тому в нових готелях є і спа -центри, і тренажерні зали, і розважальна програма.

З’явилися нові пам’ятки. В Євпаторії відкрився перший в Україні музей «Пірати Чорного моря», де можна подивитися морські археологічні знахідки. Це і уламки затонулих кораблів, і речі морських піратів, і безліч інших цікавих експонатів. В Одесі знову запрацював казковий підземний тунель, по якому можна дістатися до пляжу. Стіни двухсотметрового коридору розписані героями народних казок. У Севастополі відкрився другий в Україні музей морозива, де екскурсії проводять Дід Мороз і Снігуронька .

З кожним роком розширюється концертна програма, доступна туристам Криму. Цього року всіх бажаючих порадував незвичайний танцювальний спектакль «PoleArtShow: 80 днів до кінця світу» . Гастролі танцювальної команди виявилися вдалими: квитки на виставу в багатьох містах Криму були розкуплені. А ось, наприклад, іспанському дуету Baccara, який виступав у Севастополі, пощастило менше. Швидше, їх популярність так і залишилася в 80-х роках, а відпочиваючі проявляють більший інтерес до вітчизняних гастролерів і незвичайним шоу-програмам.

На закінчення можна сказати, що сезон цього року підтвердив, що інтерес до Криму залишається на незмінно високому рівні. Але для того, щоб утримувати його, курортно — готельному бізнесу не слід бояться нововведень і вдосконалення. В іншому випадку, наступного року у виграші знову залишаться готелі найвищого класу і приватний сектор.

Оставьте комментарий