Електронна комерція має масу причин набирати обороти і жодної причини для зворотних тенденцій. Постійне нагромадження ділової активності в цій ніші все більш чітко штовхає її до гри за певними правилами, які не стільки задаються у вигляді формальностей, скільки природним шляхом спливають у вигляді закономірностей.
Медійна реклама стає все менш ефективною: її кількість постійно зростає, люди вже давно нею перенаситилися і більше реагують на інформаційні анонси, ніж на анонси комерційних пропозицій. Основу основ починають складати спроби грамотно позиціонувати себе через пошукові системи.
Клієнт (і так було завжди) прагне робити свій вибір максимально самостійно. І навіть коли він просто піддається на маніпуляцію, але вважає, що сам все вибрав, частіше згоден зробити покупку. Саме тому вкрай важливо донести себе через систему пошуку: клієнтові треба дати можливість відшукати все так, як йому і захотілося.
Численні статті про просування сайтів (непогану підбірку ви можете побачити на сайті SeoHammer.com.ua), якщо опустити технічно моменти, теж роблять акцент саме на цьому. Крім того, пошукове просування можна розбивати на власні кластери у вигляді окремих пропозицій (запитів), в той час як медійна активна в цьому плані менш гнучка.
Безумовно, у всьому є і зворотна сторона. Постійна боротьба фахівців з пошукового просування з самими пошуковими веде до того, що дуже часто можна бачити не зовсім релевантну видачу результатів, однак прогрес є і пошуковим алгоритмам просто потрібен час на удосконалення.
Куди важливіше те, що e-commerce все більш щільно переходить саме на таку роботу — роботу в пошуку. Порівняйте самі. 10 років тому найбільші інтернет-магазини робили наголос саме на медійну рекламу: закуповувалися банери, використовувалися партнерські програми і т.п.
Однак сьогодні майже неможливо відшукати хоча б один серйозний інтернет-магазин, який пропрацював більше року і не зробив при цьому активної ставки на пошукове просування. Але й це не все: якщо ми візьмемо будь-який рейтинг успішних проектів у сфері e-commerce, то серед них всі поголовно домоглися значних успіхів і в пошуковій оптимізації теж.
Не будемо про технічний аспект — зараз важливіше зрозуміти філософію сучасної інтернет-торгівлі. Базис, основоположні принципи e-commerce важливіше і принциповіше, ніж подальша реалізація, адже виконавця можна вибрати, змінити, прибрати і т.п., а зміна стратегії буде більше схожа на спробу автомобіля на великій швидкості увійти в крутий віраж: або доведеться гальмувати (а потім набирати цю швидкість, втрачаючи час і гроші), або великий ризик взагалі потрапити в аварію.
Пошукове просування сайтів для e-commerce — це альфа і омега бізнесу. Але ніхто при цьому не скаже, що хороші позиції в пошуку компенсують погану роботу (або взагалі погану якість) ресурсу: пошукові системи сьогодні занадто добре враховують фактор поведінки відвідувача сайту, щоб відкинути погано організований інтернет-магазин на задвірки своєї видачі.
І, хто б що не думав, пошукове просування починається не з зовнішньої роботи (наприклад, закупівлі посилань), а з внутрішньої, коли потенційний клієнт, який потрапив на сторінки не покине сайт через 1-2 секунди після входу і коли робота сервісу не буде містити численних помилок.