Два тижні тому я отримав прес-реліз з компанії D2, яка повідомила про запуск у продаж свого нового 7-дюймового планшета на 16 гігабайт з операційною системою Android Jelly Bean 4.1. Коштувати він буде 89 доларів. Продавати цю новинку будуть виключно на Big Lots, а в продаж вона надійшла 1 березня. У новій таблетці також є слот для карт пам’яті SD, що дозволяє збільшувати пам’ять пристрою, роблячи його багатофункціональним і в той же час економічним.
В той же день я отримав повідомлення від компанії HP, в якому говорилося про створення власної 7-дюймової пігулки Slate7 за 169 доларів, де також використовується Android Jelly Bean 4.1. На відміну від планшета D2, в Slate7 є камера на 3 мегапікселі на зворотному боці і камера VGA спереду. У продаж ця новинка надійде у квітні.
Звичайно, своя таблетка є і у Google. Вона носить назву Nexus 7. А 7-дюймова таблетка Kindle Fire HD компанії Amazon продається за 199 доларів. Крім того, в нашому місцевому магазині Fry’s я недавно бачив як мінімум три планшета без фірмових знаків за ціною 99 доларів і нижче.
Оскільки на ринку почалася вся ця метушня з недорогими таблетками, стає гранично ясно, що вторгнення дешевих планшетів йде повним ходом. Вони доступні будь-кому, хто хоче мати планшетний персональний комп’ютер.
Хоча ця цінова гонка вниз між дешевими планшетами не принесе великих прибутків їх виробникам, для споживача це дуже хороша новина. Це говорить про те, що на ринку планшетів настає новий етап під гаслом «таблетку в кожну кімнату». Він може надати колосальний вплив на наш спосіб життя, прискоривши процес інтеграції всього цифрового.
Якщо порахувати всі мої планшети, які я купив з різних причин, у мене вже є по таблетці на кожну кімнату мого будинку. Деякі з них це планшети iPad, деякі таблетки Android з різними версіями операційних систем. Одна або дві з них базуються на операційній системі Microsoft Windows 8. У всіх у них є як мінімум два спільних знаменника. Перший це веб-браузер. Це означає, що кожна моя таблетка дає мені необмежений доступ в інтернет через мережевий браузер. Другий спільний знаменник це ідентичні додатки. На Android і iOS більше 100000 однакових додатків, а це дозволяє мені, наприклад, зберігати мої файли Evernote на всіх моїх таблетках, в електронній книзі Kindle, а також в планшетних журналах новин Flipboard і Pulse. Багато з цих додатків вже з’явилися в таблетках з Windows 8 або з’являться в найближчому майбутньому.
У кожної операційної системи є свої конкретні переваги, і мобільна операційна екосистема iOS найбагатша з цієї трійки. Всі ці таблетки працюють як таблетки, тобто, вони маленькі, легкі по вазі і дуже компактні. Вони ідеальні для музики, для перегляду фільмів і телепрограм, для читання книг і журналів, причому на будь-якій з таблеток, яка виявилася у нас під рукою.
В ході наших досліджень ми вже бачимо, що в багатьох будинках є по два і навіть по три планшетних комп’ютера, які є персональними або колективними. А оскільки сьогодні ціна таблеток все частіше підбирається до рівня 89-99 доларів, вже скоро у багатьох будинках буде по декілька планшетів. Таким чином, роль таблеток у нашому повсякденному житті посилиться.
При такому ціновому діапазоні цілком можливо, що дешеві 7-дюймові таблетки вже до кінця року будуть домінувати на ринку планшетних комп’ютерів. Ми прогнозуємо, що на частку цих маленьких і дешевих таблеток до кінця 2013 року буде припадати 65% всіх продаваних у США планшетних комп’ютерів. Мені здається, що iPad Mini компанії Apple займе важливе місце в цьому невеликому планшетному сегменті, а ось операційна система Android безсумнівно буде домінувати в нижньому ціновому сегменті планшетного ринку.
Якщо ці маленькі і дешеві таблетки займуть левину частку ринку планшетів, то Microsoft опиниться в досить ризикованому становищі. Сьогодні компанія велику частину своїх досліджень, розробок і маркетингових зусиль присвячує більш великим планшетам. Але ми чуємо, що оновлена версія Windows 8, названа Windows Blue, створена для екранів від 7 до 10,1 дюйма. Нам кажуть, що Windows Blue вийде якраз до початку нового навчального року, і якщо ціни будуть розумними, Microsoft спробує поборотися за ринок маленьких планшетів, де сьогодні панують Apple і Google.
Є ще один цікавий момент, який дасть про себе знати, оскільки таблетки так сильно дешевшають. Є цілком реальна можливість того, що їхні продажі будуть субсидуватися. Хороший приклад можуть подати засоби масової інформації, так як вони здатні отримати непоганий прибуток завдяки певним програмам підписки. Наприклад, є чудовий додаток Next Issue, який забезпечує розсилку більше 70 журналів за 15 доларів в місяць. Це прекрасна і дуже економічна пропозиція, і читаються журнали на планшетах вельми непогано.
Якщо таблетка буде продаватися в роздрібному продажі за 89 доларів, то компанії типу Next Issue вона обійдеться не більш ніж в 55-60 доларів. Вона і їй подібні фірми зможуть закуповувати планшети у величезних кількостях, щоб потім роздавати їх новим передплатникам безкоштовно, якщо ті погодяться на план дворічної підписки. Це приверне більше потенційних покупців, збільшиться число передплатників, і в підсумку витрати на планшети які роздаються безкоштовно окупляться.
Я можу собі уявити, що кабельні компанії теж зроблять щось подібне, але в даному випадку вони будуть стягувати з користувачів по 3-4 долари за таблетку на місяць, що вони вже практикують з декодерами каналів, надаючи користувачам можливість випробувати можливості кабельного телебачення. Таким чином, вони забезпечать більше переглядів реклами. Отже, кабельні телеканали стануть ще більш спокусливою приманкою для рекламодавців.
Вторгнення дешевих планшетів йде повним ходом, і люди будуть купувати пігулки все частіше, використовуючи їх в якості основного мобільного комп’ютерного пристрою. Ці маленькі і дешеві таблетки можуть дуже скоро по-хазяйськи влаштуватися в нашому житті. Це дає надію на появу нових додатків, сервісів і послуг, які допоможуть людям поліпшити своє життя.
Тім Баджарін — президент аналітичної та дослідницької компанії з Кремнієвої долини Creative Strategies Inc.