Навіть високий поріг входження в бізнес і низька рентабельність (10-20%) не відлякують підприємців від інвестицій у створення кінноспортивних клубів. Адже попит на їх послуги щорічно збільшується на 50%
Юлія Дергачова, керуюча сімейним кінним клубом «Дергачов»:
«Основна ідея клубу — здоровий сімейний відпочинок. Тому крім послуг кінного прокату наші клієнти можуть скористатися лазнею, басейном, залами для занять фітнесом, гри в більярд. Для любителів великого тенісу є корт. Також нещодавно у нас відкрився дитячий табір. Дітвора отримала можливість під час літніх та зимових канікул займатися кінним спортом, англійським і / або французькою мовами, грати в спортивні ігри».
Олена Воронченко, керуюча кінноспортивним клубом «Болівар»:
«Особливість нашого клубу в персоналі — згуртованому колективі, уважному до побажань клієнтів. Це один з головних чинників досягнення успіху. Крім того, на території клубу є тир, пейнтбол, мотузковий парк «Стежка пригод «Індіанська село», ставок для ловлі риби і прекрасна аквазона. Також кожен охочий може оцінити нашу сауну, де ми пропонуємо оздоровчий масаж і парну з віником».
Юлія Гуляєва, керівник кінноспортивного клубу «Фаворит»:
«Ми зробили ставку на оренду денників. У нас кращі умови для коней: утримання, випас з набором електро-пастухів, користування відкритим і закритим манежами з еврогрунтом, автопоїлка, відмінне харчування, теплі стайні. Відрізняємося від конкурентів тим, що надаємо якісні послуги за розумні ціни. У нас також є дитячий майданчик і міні-зоопарк, де наші клієнти милуються баранчиками, кроликами і навіть імпозантними фазанами та індиками».
Людмила Новицька, директор ТОВ «Град Кия», власниця кінно-трюкового театру «Парк «Київська Русь»:
«Наша фішка — унікальна місцевість. Кінний театр знаходиться на території парку «Київська Русь» — центру культури та історії Древньої Русі. Це єдине і не має аналогів у світі відтворення найзагадковішого середньовічного міста Європи — Києва V-XIII століть. Наш клієнт — гість, який одержує можливість помандрувати у часі — за допомогою натуральної природної обстановки, одягу, старовинної військової амуніції і зброї, а головне — коней».
Загальні методи залучення клієнтів:
• розширення асортименту послуг (оренда денників; утримання коней; перевезення тварин; надання коней на весілля, дні народження і корпоративні заходи;
• продаж і оренда амуніції і підготовка до змагань тварин);
• створення власного сайту, груп у соціальних мережах;
• розміщення реклами в інтернеті, пресі, на ТБ і банерах;
• випуск, поширення афіш і рекламних листівок;
• побудова довгострокових взаємовідносин з постійними клієнтами; надання системи знижок;
• проведення та організація змагань на території клубів;
• підбір професійних тренерів;
• зйомка коней в художніх фільмах і рекламних роликах.
Вкладення в бізнес
Для кінного клубу середнього рівня (30-40 коней):
• стартовий капітал — від $ 1 млн;
• термін окупності — від 8 років;
• персонал — 20 чол.;
• на старті знадобиться — критий манеж, відкритий плац, кілька левад; коні; приміщення для тварин — денники, 10-15 комплектів амуніції; харчування для коней; кваліфіковані тренери; витрати на рекламу.
Для невеликої стайні (близько 10 коней, без критого манежу та купівлі землі):
• стартовий капітал — від 1 млн грн;
• термін окупності — 7-8 років;
• персонал — 10-12 чол.;
• рентабельність — 10-20%.
Паспорт ніші
• в Україні існує близько 100 професійних кінних клубів, з них 40 — у Київській області. При цьому ніша зайнята менш ніж на 50%;
• попит на кінні прогулянки і навчання верховій їзді виріс в цьому році, в порівнянні з минулим, на 50%;
• весь ринок кінних послуг займають вітчизняні клуби. Іноземні інвестори не поспішають розвивати даний напрямок;
• вартість години прокату коня у кінних клубах в середньому становить близько 150 грн, навчання верхової їзди — від 200 грн (в залежності від навичок клієнта і кваліфікації тренера);
• існує ряд організацій, які займаються конярством в Україні: Міністерство аграрної політики України (департамент тваринництва), Корпорація конярства України і Державний концерн «Союз власників коней української верхової породи», які стверджують ідентифікацію коней і контролюють процес розвитку конярства.
Особливості ведення бізнесу:
відкриття кінного бізнесу — це в першу чергу розвиток свого хобі;
попит залежить від сезону: найбільш прибуткові періоди — кінець весни, літо і початок осені;
розвитку ринку перешкоджають високі ціни на покупку та оренду землі (для середнього кінного клубу на 30 коней необхідно близько 4-5 га) і постійне зростання цін на корми;
єдиної нормативно-правової бази, що регламентує діяльність у сфері кінного бізнесу і туризму України, в законодавстві немає;
перевезення тварин, підготовка до спортивних змагань, а також вирощування і продаж племінних особин;
в останні роки зростає популярність кінного спорту, в зв’язку з цим власники клубів пропонують послуги утримання коней (денник, догляд за конем, годування, вигул, ветеринар, коваль і т.п.);
більшість кінних клубів займаються популяризацією кінного спорту в Україні, проводячи у себе на території змагання і тренування професіоналів.
Також надається спектр послуг по підготовці коней для участі в скачках на іподромі.