iPhone на трильйон: як новинки вплинуть на капіталізацію Apple

iPhone на трильйон Здійснилося — Apple представила iPhone Х за ціною від $ 1000. Хоча вартість пристрою для споживачів визначає компанія, ціну самої компанії визначають інвестори. Чи виявиться новий iPhone досить затребуваним, щоб привести Apple до трильйонної капіталізації?

Компанія Apple 12 вересня показала три нових iPhone: ювілейний «безрамковий» iPhone X і оновлені щодо минулорічних iPhone 8 і 8 Plus. Крім того, Apple анонсувала третє покоління Apple Watch з підключенням до стільникових мереж і приставку Apple TV з підтримкою 4K і HDR. Подивитись презентацію можна на сайті «Новое Время».

Продукти, за прогнозами аналітиків, повинні запустити в компанії «суперцикл». Це рік потенційних рекордних продажів, викликаний інноваційними оновленнями в iPhone. В результаті ринок не виключає, що Apple може стати першою публічною компанією з оцінкою капіталізації понад $ 1 трлн. Питання в тому — чи вдасться анонсованим моделям iPhone збільшити вартість акцій Apple?

Увага на ціни

Як і очікувалося, Apple не був скромним з цінами на iPhone. «Вісімки» стоять в США від $ 699 до $ 849, 8 Plus — від $ 799 до $ 949 в залежності від обсягу пам’яті. Преміальний iPhone X, який вийде на ринок лише в листопаді, обійдеться ще дорожче — в $ 999-1149.

Маржинальність пристроїв оцінити поки складно. Не виключено, що собівартість того ж iPhone X за рахунок набору сенсорів для Face ID, екрану HDR, оновлених камер і чіпа A11 Bionic звела маржинальність продукту до того ж рівня, що продажі менш інноваційних пристроїв.

При цьому подивимося на виручку. iPhone — найбільш продавана категорія продуктів Apple, на неї припадає понад 60% виручки компанії. Якщо проаналізувати фінансову звітність за останні три квартали, середня відпускна ціна iPhone становила близько $ 650. Це вже нижче, ніж мінімальна вартість нових моделей. Це обумовлено тим, що в продажу залишаються і більш ранні моделі. Так на ринку збережеться iPhone SE за ціною від $ 349 або iPhone 6s від $ 449.

Однак з огляду на те, що новинки Apple рідко не викликають хоча б первинного ажіотажу серед покупців, більш високі ціни на iPhone можуть збільшити прибутки компанії як мінімум в короткостроковій перспективі.

Ще один з анонсованих сьогодні продуктів, який потенційно може вплинути на ситуацію — це Apple Watch. Окремо компанія його продажів не розкриває, але категорія «Інші продукти», куди він входить, зросла в останньому кварталі на чверть. Додавання модуля стільникового зв’язку і функції eSIM — серйозний аргумент, щоб задуматися про пристрій ціною від $ 399.

Увага на бренд

Природно, продажі — не єдине, що впливає на скачки в капіталізації. Вартість бренду Apple оцінюється приблизно в $ 170 млрд. У цьому сенсі, завдання iPhone X — закрити розрив з флагманськими Android-пристроями (а бажано опинитися попереду них) і повернути Apple імідж інноваційної компанії.

З цими завданнями новинка справляється лише частково. Такі функції, як підтримка бездротової зарядки або «безрамковий» екран, вже не рідкість у конкурентів. Розробки в сфері біометричної ідентифікації — варіації на тему Face ID — теж зустрічаються. І тут до Apple постає питання зручності використання. Ніхто з конкурентів, вводячи аутентифікацію за даними обличчя, не відмовлявся від сканера відбитків пальців. Непогано на презентації виглядали оновлені камери, однак наскільки вони реально можуть вважатися конкурентною перевагою — стане зрозуміло з перших порівняльних тестів.

В цілому, ми могли зіткнутися з ефектом завищених очікувань. Звичайно, хайпа навколо «ювілейного» десятирічного iPhone було більше, ніж навколо інших моделей. Більшість можливостей пристрою були відомі також ще до анонса. Тому склалося враження, що Apple могла б зробити до пам’ятної дати диво.

Оставьте комментарий