Україна ввела мито на ввезення легкових автомобілів самого масового сегменту
Таке рішення Міжвідомчої комісії з питань міжнародної торгівлі було опубліковано вчора, воно набуде чинності через місяць. За ввезення автомобіля з двигуном об’ємом 1-1,5 л потрібно буде заплатити додаткову мито в 6,4%, 1,5-2,2 л — 12,95%. Комісія прийняла таке рішення ще в квітні 2012 р. за підсумками спеціального розслідування (охоплювало 2008-2010 рр..). Але чому воно було опубліковано тільки вчора — не відомо. У мінекономрозвитку України, що займається це питання, на запит не відповіли.
У 2012 р. продажі нових легкових автомобілів на Україні виросли на 14,5% до 237 602 шт., а внутрішнє виробництво впало на 27% до 76281 шт., Свідчать дані асоціації «Укравтопром». У трійці найбільших гравців ринку — Hyundai (22868 шт., +4,8%), «АвтоВАЗ» (19718 шт., -30,7%) і український ЗАЗ (18 124 шт., -7,2%) . У 2012 р. в Україну було ввезено 204 957 легкових автомобілів (+8%) з 66 країн на $ 3,2 млрд, підрахував «Укравтопром». Найбільший імпортер — Росія. Крім «АвтоВАЗу» машини на Україну поставляють і іноземні автоконцерни, які побудували заводи в Росії, — Hyundai, Renault та ін..
Зараз за ввезення іномарок доводиться платити 10%. Нове мито буде стягуватися понад існуюче. Введення спецмита, швидше за все, спрямоване на те, щоб збільшити завантаження потужностей місцевих заводів і, відповідно, їх збут, гадають аналітики. За оцінкою Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД), через введення спецмита легкові автомобілі подорожчають на 7,8-15,6%, обсяги імпорту найбільших автоконцернів зведуться до мінімуму, а у місцевих виробників не буде стимулів поліпшувати модельний ряд. Обмеження імпорту може призвести до економічних санкцій з боку іноземних держав — членів СОТ, попереджає ВААІД.
Від запровадження спецмита найбільше постраждають виробники бюджетних машин, зауважує Беспалов. Але в цілому, на його думку, втрати імпортерів не будуть критичними, враховуючи відносно невелику ємність українського ринку. До того ж скорочення імпорту можна компенсувати розширенням збірки в країні, відзначає він. Негативний ефект для імпортерів з Росії буде ще менше, вказує Беспалов. Для них зараз діє нульова ставка мита, так як обидві країни входять у зону вільної торгівлі СНД.
Введення Україною спецмита на автомобілі не новина, про ці варіанти було відомо і раніше, говорить заступник міністра промисловості і торгівлі Росії Олексій Рахманов. Якою буде реакція вітчизняних властей, йому важко відповісти. Автовиробники поки обережні в оцінках. «Ми вивчаємо інформацію, що надійшла», — сказав представник «АвтоВАЗу». Те ж саме сказав і представник заводу HMMP, де випускаються автомобілі під марками Hyundai і Kia. Підприємство відправляє на експорт 9% своєї продукції (в 2012 р. випущено 224 000 шт., +60%), На Україну припадає приблизно половина поставок, пояснив співрозмовник.